torsdag 9. juni 2011

Uterom











Uterom. Hva er det??? Jeg må nesten le av ordet. Her nord har vi ikke et slikt uttrykk. Vi er inne så store deler av året, at når sola skinner slipper vi alt vi har og løper ut. Og nordlendinger løper helst opp på et fjell eller ned i fjæra. Ut på havet eller ut i skogen. Vi tar frem de mest praktiske og gjerne billigste utemøblene vi har. Ja, for de pakkes bort mellom hver solstråle. Vi har ikke uterom. Vi stasjer ikke lykter i trærne. For det er lyst hele tiden. Vi har kanskje et mygglys her og der. Men når jeg tenker meg om, så har vi et fint uterom. Naturen. Vi har midnattsol og ullgensere. Støvler og sekk. Likevel, jeg fikk knipset noen bilder da jeg var så heldig å drikke kaffen i sola.  Ikke noe pastellfargede utrom. Vi har nemlig prioritert ny peis framfor ny veranda i år. Og det kjenner jeg er riktig prioritering. I og med at vi fyrer i ni av årets tolv måneder. Stæsja uterom trenger vi ikke. Du får drikke kaffen din som det er. Her hos oss.  


We don´t have much summer up north, so why bother pimping our balcony too much? You´ll have to drink your coffee as it is. This year. We´re buying a stove instead of a new balcony this year. And it feels totally right, since we´ll use it 9 out of 12 months. Still I try to make the best out of it. 

3 kommentarer:

  1. hehe..bra innlegg. og dere har det fineste uterommet! fjellene! naturen! ingenting er vakrere. da kan det stylete vimpelrekke-uterommet ikke måle seg.

    SvarSlett
  2. Håller med, uterum är inte viktigt. Inte när man har naturen nära och kan gå ut och sätta sej.

    Ha en fin fortsatt weekend. :)

    Med vänlig hälsning Anna S

    SvarSlett

Fortell, har du noe på hjertet?