lørdag 1. januar 2011

Til lykke med fortsetningen

Et nytt år. Blanke ark, Ingen vet hva som kommer.   
Men vi vet hva som har vært. 
Fint å se gjennom bilder fra året og se hva man har fått til. En periode ville jeg tavlemale alt.
Egen veggpynt, som til stadighet varieres.
Helsinki var en stor inspirasjonstur på starten av fjoråret. Sort, hvitt, tre. Grafiske mønster. Marimekko. Mumi. Designers district. Kiitos. Byen anbefales. 
Ideer fra dere bloggere er alltid gøy å teste ut. Vimpler florere det jo av der ute. Men det var gøy lage sine egne til bursdagsfest.  
Påskeeggene fra meg og min niese var stas å gi bort. Hva er vel bedre enn et personlig egg i påsketiden?
 Hyttekos i påsketider. Som jeg gleder meg til lyset nå!
Min eldste gutantesønn konfirmerte seg i vår, og var selv med på å plukke ut og male bordpynten sin. 
Jeg har prøvd meg på muffins innimellom. Med varierende resultat. 
Gaver i posten er så utrolig koselig. Denne fikk jeg fra min gode venninne Lahra, som bor så alt for langt unna... 
Bilder og pynt byttes til stadighet plass. Det er gøy å lage egen veggpynt.
Fotosafari er inspirerende. Jeg er fortsatt på jakt etter den kuleste piecen jeg kan fotografere og trykke på lerret til stueveggen vår. 
Loppis er gøy, men også stressende. Noen funn ble det likevel i året som gikk. Til stor glede for meg. Og en del frustrasjon fra husfar. 
Og etter mange timer sammen med symaskinen ble loppisfunn tryllet om til diverse kule saker. Og jeg har deltatt på marked sammen med  de herlige damene mine i Tripppel.
Ferie i Kroatia var godt. Nå kjenner jeg at jeg vil tilbake snart. 
Venninner har endelig flyttet hjem. Og andre flyttet dessverre fra byen. 
Badet er endelig slik vi ønsket oss det. Og ikke slik det var. 
Sommer i nord. Full av ull og hvitmaling. 
 Prosjekt lappeteppe gikk endelig i boks.
Fotostunder i fjæra.
Jeg har vel begynt på en slags liten samling av hvite og blanke, spesielle glassaker. 
 Nytt og gammelt. Klisjé, men jeg liker det. 
Bartemannen har vært oppe og nede, og skal vel snart få se dagens lys igjen. Her varieres det, kan du si. 
Ommøblering og nytt papir på kokebøker frisker fort opp. 
Spraymalte lekedyr er morsomme dekormomenter rundt i huset. Og filleryer fra min bestemors tid håper jeg kan bli en matte i 2011. 
En liten tur innom Fretex i ny og ne kan fort føre til nye, gamle saker i vårt hjem. 
Og en liten bart kan få samtalen i gang, eller lokke frem et lite smil. 
Miljøsaken er mitt hjerte nært. Sorter søppel, kjøp lokal eller øokologisk mat, bruk svanemerkede produkter, kutt ut vaskemidler-bruk fiberkluter og vann, kjør mindre, kutt ut parbener, kjøp mindre, bytt mer, puss opp gamle møbler. Reduse, reuse, recycle. Det er mitt nyttårsønske til deg. 
Sushi. Ingenting over, ingentng ved siden av. I 2011 skal jeg lage selv. 
Barndomsminner fra pappas elektroforretning. 
Litt sommer i hus. Som jeg gleder meg til sommeren nå! Tror ikke jeg har gledet meg sånn på lenge. 
Fantastisk jentetur til København ble det også i høst. Må snart tilbake kjenner jeg. 
Gangen er omtrent ferdig, og jeg gleder meg til å vise dere. Litt av et prosjekt, ble det. 
 
 
 

 
  
 
Og til slutt noen bilder fra året i huset vårt. Endelig er oppussingen så godt som over, selv om man aldri blir helt ferdig. Prosjekter vil det alltid være. Spesielt med meg i hus. Jeg elsker huset vårt. Det er fint å bare sulle rundt her. Jeg er så takknemlig for alt vi har fått til, med god hjelp fra familie og venner. Vi har et hjem!
Et nytt år står for døren. Fyll det med alt du vil! Jeg tror dette blir et bra år. Det er på tide, med tanke på et par tunge år bak oss. Ønsker deg alt det beste for året som kommer. Takk for at du titter innom. 

10 kommentarer:

  1. Va så koselig å snakk med deg igjen - gla i deg!

    Så masse fine bilda fra HJEMMET dåkkers! E føl me heime der kvær gang e e på besøk - håpa da ikke bi lenge til neste gang..
    2011 BLI et bra år!!

    Du e best! Muss muss

    SvarSlett
  2. Helt utrolig bildekavalkade fra året ditt, tusen takk! Jeg er så glad for at du finnes der ute. Og så flott å kjenne din optimisme for det nye året! Jeg tror også det blir flott og gleder meg til å følge deg videre. Stor blogg-klem fra meg!

    SvarSlett
  3. Flotte bilder fra året som har gått. Ønsker deg et nytt flott år og gleder meg til å følge deg på veien:-)

    Lena

    SvarSlett
  4. Et innholdsrikt år du har vært igjennom:) Måtte 2011 bli herlig! Jeg gleder meg til flere inspirerende innlegg fra deg!

    SvarSlett
  5. Takk for inspirasjon og året som har gått og i året som kommer!

    SvarSlett
  6. Så fin bildekavalkade! Gleder meg til å se mer i året som kommer.
    Godt nyttår!

    SvarSlett
  7. Sååå fin blogg du har! Nydelige bilder og veldig inspirerende:-)

    SvarSlett
  8. Så fantastisk flott oppsummering og bildekavalkade av året som gikk. Jeg liker stilen din utrolig godt, og det blir artig å følge deg videre inn i 2011. Godt nytt år!

    SvarSlett
  9. Takk for fine ord damer!
    Og takk for at dere titter innom. jeg er innom dere i ny og ne, men ikke like flink å kommentere. Men jeg er der.

    Tikk takk.

    SvarSlett
  10. Härliga bilder! Vilket vackert hem du har :)

    SvarSlett

Fortell, har du noe på hjertet?