søndag 12. desember 2010

Når en pepperkakebaker baker pepperkaker


Tradisjon tro laget noen av tantebarna pepperkakehus sammen med meg i helga. Ikke lett å samle alle seks når de er spredt mellom 3-18 år, men stas at noen vil og kan komme. Vi tegner og lager nytt hvert år, men i år tok vi reprise av et fra tidligere år. Vi lot oss inspirere av Den gode feen hva pynting angår, men det ble ikke akkuat heeelt slik. Huset ble sjarmerende iallefall. Jeg er opptatt av å være sammen med fine folk på dagtid de få minuttene det er ok fotolys, så det blir dårlig med dokumentasjon av selve huset. Egentlig dårlig med bilder generelt. Men det er fint å være mer sosial igjen. Det er det viktigste.  Goood advent!

I´m trying to keep a tradition making a gingerbread house every year with my nieces and nephews. 

2 kommentarer:

  1. Koselig med pepperkakehus!Vi har også mekket et hus, det er fast tradisjon:)Men man kan jo ikke blogge om ALT heller.Jeg er litt kvalm egentlig, for i kveld har vi bakt sånne spisepepperkaker, og jeg har spist litt mye deig.Spiser jo mer deig enn ungene jeg.Urgh.

    SvarSlett
  2. Det hørtes flott ut, så moro for tantebarna da!! Vi ønsker oss en sånn tante til jul ;-) Pepperkakehuset ble sikkert kjempeflott. Jeg holder på å mote meg opp til å pynte et hus med mine småtroll :-)

    SvarSlett

Fortell, har du noe på hjertet?