lørdag 13. februar 2010

Skrot & skrammel





Jeg er så stolt. Føler meg som en hønemor. 500 elever har jobbet som profesjonelle.  250 har komponert, improvisert, koreografert, diskutert, prøvd, feilet, fikset, trikset, ordnet, spilt, prestert- og imponert på scenen. 250 elever har designet, tegnet, tenkt, planlagt, sminket og laget alle kostymene. Alt er laget av- og spilles på- søppel

Vi er 4 lærere som har laget skjelettet i forestillingen, ellers har elevene komponert det meste selv. Vi har regissert og veiledet og gjort de tusen ting rundt det å lage forestilling. Og ikke mindre enn tre forskjellige forestillinger. Her er noen av bildene fra gårdagens show, som elevene har jobbet med de siste 3-4 månedene. Jeg tar av meg hatten for dem. Og oss lærere. 

Foto er tatt av min kollega Elin Isaksen.
















2 kommentarer:

  1. Hei :-)

    det er ganske lett å lage kollasjene altså...sånn kjapt forklart gjør du følgende; Marker de bildene du vil ha med når du står i biblioteket. (Hold inne shift-knappen mens du trykker på de bildene du vil ha med). Når så flere bilder er markert trykker du på kanppen som heter "kolasj" som du finner på linjen nederst på skjermen din. Der kan du velge innstillinger. Hvordan du vil at bildene skal lines opp, hvor stor avstand det skal være mellom bildene osv. Du kan og legge til flere bilder i kolasjen ved å gå via fanen "klipp". Er du ikke fornøyd med plasseringen av bildene kan du trykke på knappen "bland bilder" til du er fornøyd. Når alt ser bra ut trykker du på knappen "lag fotomontasje". Da lager programment fotomontasjen og bildene legges i mappen "picasa" i mine bilder. Vips ;-)

    SvarSlett
  2. ja du ser jeg har lekt meg litt frem og fikk til denne. Nå leker jeg med dagens bilder. Dette er gøy!
    Takk for tips og hjelp. Håper dere finner drømmeboligen snart.

    SvarSlett

Fortell, har du noe på hjertet?